• 03538249898

بهترین قالیشویی در یزد به صورت تمام اتوماتیک(فرش دستباف و ماشینی)

تاثیر جارو زدن بر افزایش عمر فرش

یکشنبه 24 دی 1402 (0) بازدید :55

یکی از مهمترین لوازمی که در همه منازل وجود دارند فرش ها هستند. فرش ها علاوه بر این که به منظور راحتی مورد استفاده قرار می گیرند از نظر زیبایی نیز در منزل اهمیت دارد.فرش یک کالای ارزشمندی است که نیازمند محافظت است اگر از فرش حفاظت نشود عمر آن کاهش پیدا می کند و هزینه های زیادی را به خانواده ها تحمیل می کند.
از مهمترین روش هایی که به منظور حفاظت از فرش باید انجام بپذیرد جارو زدن صحیح فرش است. جارو زدن صحیح فرش و افزایش طول عمر فرش رابطه مستقیمی با هم دارند جارو زدن صحیح فرش و افزایش طول عمر فرش نیازمند علم تخصصی نیست و یا یک روش پیچیده محسوب نمی شود کافی است که روش جارو زدن به درستی انجام پذیرد و بعد از آن مشاهده خواهید کرد که جارو زدن صحیح فرش کار بسیار آسان و جذابی است.
روش صحیح جارو زدن فرش:
ابتدا سر جارو را به طرف خواب پرز فشاردهید و سپس آن را روی فرش بلند کرده و دوباره در جهت خواب پرزها به حرکت در آورید، برای پیدا کردن جهت خواب فرش کاری بسیار آسان است، برای این کار کافی است دست خود را به آرامی برروی فرش بکشید، اگر پرزها در زیر دست شما بسیار نرم و یکنواخت باشند ،شما جهت خواب فرش خود را پیدا کرده اید!
وقتی یک فرش نو و تازه را خریداری میکنید احتمال اینکه از روی آن پرز زیادی پراکنده شود، زیاد است لذا اولین کاری که بعد از خریداری فرش جدیدتان برای افزایش طول عمر آن انجام میدهید این است که با جارو تمامی پرزهای اضافی را در همان بار اول از روی فرش جمع کنید.
چند بار در هفته باید فرش را جارو کنم؟
فاصله میان دفعات جارو زدن بستگی به میزان رفت و آمد و کارهایی دارد که در خانه انجام میدهید. حداقل زمان میزان جارو زدن فرش ها یک بار در هفته است. برای خانه هایی که رفت و آمد زیاد است و یا حیوانات خانگی دارند باید کار را ۲ یا ۳ بار در هفته انجام دهند. اینکار مواد حساسیت زا مانند گردوخاک و… را از بین الیاف فرش تمیز کرده و کمک میکند فرش شما به بهترین شکل دیده شود.
برای جارو زدن استفاده از جاروهایی با برسهای دوار پیشنهاد خوبی میتواند باشد که پرزهای فرش را بهم میزند و برطرف ساختن ذرات و گردو غبار و حتی حشرات موذی را آسانتر میکند.
فرشهایی با ساختار پرپرز و متراکم مخصوصا انواع پشمی آن ممکن است در برابر برس زدن حساس باشند و پرز، پرز شوند. برای چنین ساختارهایی، استفاده از جاروهای مکنده و یا دستگاههایی که برسهای آنها قابل تنظیم است و پرزهای فرش را بهم میزند، پیشنهاد میشود.
تغییر موضع دادن:
در هنگام جارو زدن گهگاهی مسیر را عوض نمایید، یعنی از جهات مختلف جارو بزنید تا پرزو بافت فرش حالت خود را از دست ندهد و از پرزشدن زیادی بکاهید.
میتوان گفت که نوع موادی که فرش برروی آن قرار گرفته نیز بر روی دفعات جارو زدن تاثیر گذار میباشد. برای مثال در محیطی که فرش بر روی سنگ فرش قرار گرفته و یا اینکه بر روی آسفالت قرار دارد در نوع نگهداری تفاوتهای وجود دارد.
جارو زدن منظم به کاهش حشرات موذی ریز و باکتریهایی که ممکن است سلامت شما و همچنین فرش شمارا به خطر بیاندازند نیز کمک میکند.
بعد از اتمام جارو زدن، فرش شما مانند چمنی که به زیبایی زده شده، یک الگوی مورب را نشان میدهد. تغییر جهت تضمین میکند که گردو غبار بیشتری جمع کنید و در ضمن از پرز قالی محافظت کنید.
نکته مهم:
استفاده ار جاروبرقی های بی کیفیت تنها باعث تمیز شدن سطح فرش میشود. اما ذرات غباری که در عمق فرش وجود دارند تمیز نشده و این مسئله باعث کاهش طول عمر فرش میگردد.

نظر شما: